JEDYNY W POLSCE PRODUCENT LEKÓW NA BAZIE SOLANKI SIARCZKOWEJ I WODNEGO WYCIĄGU BOROWINOWEGO

Ćwiczenia dla seniora

Czy osoby starsze mogą uprawiać sport? Okazuje się, że tak! Jest mnóstwo dyscyplin aktywności fizycznej, które mogą uprawiać osoby w wieku dojrzałym, by zadbać o swoje zdrowie, kondycję i radość życia.

 

Jaka jest najlepsza aktywność fizyczna dla osób starszych?

Idealny sport dla seniorów:

  • spacery
  • joga
  • jazda na rowerze
  • taniec
  • golf
  • pływanie

 

Sport to doskonały sposób, by zachować zdrowie i urodę na długie lata. A ponadto wiele aktywności fizycznych sprzyja nawiązywaniu relacji społecznych.

 

Spacerowanie to świetny sposób na aktywność fizyczną dla seniorów, bo nie obciąża organizmu, a pozwala zachować formę. Jest to tania i niewymagająca żadnego sprzętu czy specjalistycznego przygotowania dyscyplina. Wystarczą jedynie wygodne buty i dopasowany do pory roku strój. Regularne spacerowanie pozwala utrzymać ciało w dobrej formie, dotlenić organizm i podziwiać piękno otaczającego świata.

To doskonały moment na medytację, oczyszczenie umysłu oraz odstresowanie. Również w dni, kiedy pogoda się pogorszy, nie rezygnujmy z aktywności. Warto ubrać się cieplej, a jeśli pada deszcz, zabrać ze sobą parasol.

 

Pływanie to doskonały sposób, by uprawiać sport, który nie powoduje urazów. Jeśli nie możesz pływać każdego dnia, rób to przynajmniej raz w tygodniu. Podczas pływania woda zmniejsza ciężar zanurzonego w niej ciała, dzięki czemu nie obciąża stawów. To świetny sposób, by zyskać energię, wzmocnić odporność oraz poprawić gibkość organizmu. Ponadto pływanie odpręża, odmładza i masuje ciało.

 

Joga staje się coraz bardziej popularna wśród seniorów. Jest to aktywność fizyczna, która daje mnóstwo korzyści. Utrzymuje ciało w dobrej kondycji, odpręża oraz uczy czerpać radość z życia. Warto rozpocząć praktykowanie jogi samodzielnie lub zapisać się na zajęcia z jogi.

 

Taniec to kolejny sport polecany osobom w każdym wieku, również starszym. Poza doskonałą rozrywką i świetnie spędzonym czasem daje możliwość poznania nowego stylu tańca oraz nowych osób. Poprawia samopoczucie, zmniejsza dolegliwości bólowe i jest doskonałą formą ćwiczeń dla osób w wieku dojrzałym. Odpręża, poprawia samopoczucie i zmniejsza napięcie mięśniowe oraz przywraca wewnętrzną równowagę. To odmładzająca terapia przeciwdepresyjna, bo taniec poprawia nastrój i pozytywnie wpływa na jakość życia.

 

Jazda na rowerze to kolejna aktywność fizyczna, którą może wykonywać każdy, również seniorzy. W niewielkim stopniu wpływa na organizm, a intensywność ćwiczeń można dostosować do własnych możliwości i preferencji. To kolejny mało kosztowny sport, który pozwala dotlenić organizm, pozytywnie wpływa na jego wygląd i pracę organów wewnętrznych. Wyszczupla ciało, dodaje energii, poprawia pracę stawów i mięśni.

 

 

Reasumując, regularnie wykonywana aktywność fizyczna powinna być ważna przez całe życie. Około 50 roku życia siła mięśni zmniejsza się, dlatego warto uprawiać sport, by cieszyć się zdrowiem i dobrą kondycją przez długie lata. Przed doborem rodzaju aktywności warto wziąć pod uwagę aktualną kondycję organizmu i preferencje, tak aby sport sprawiał radość i poprawiał nastrój.

Jak stosować?

Kuracje siarczkową i borowinową z wykorzystaniem leków i kosmetyków uzdrowiskowych. Sulphur Zdrój zalecamy przede wszystkim dla osób borykających się z chorobą reumatyczną, osteoporozą, zwyrodnieniami stawów i kręgosłupa, zespołami bólowymi kręgosłupa czy po urazach narządu ruchu. 

Kuracja siarczkowa

Przygotowaliśmy ją z myślą o osobach, które:
– oczekują na pobyt w sanatorium;
– nie mogą skorzystać z kuracji sanatoryjnej;
– chcą kontynuować leczenie sanatoryjne we własnym domu.

KROK 1 – podstawa kuracji

LEK OTC – BALS SULPHUR ŻEL SIARCZKOWY 300G 
Jak stosować – 2x dziennie przez 2/3 tygodnie. 

Krok 2 – wzmocnienie kuracji

Kąpiel siarczkowa 1000g 

lub

BUSKIE SPA SIARCZKOWE 500 G 
Jak stosować- kąpiel siarczkowa 3x w tygodniu przez 2/3 tygodnie. 

Zalecamy wykonanie ok. 10 zabiegów (potrzebne do tego będą min. 2 opakowania produktu Kąpiel siarczkowa 1000g lub buskie SPA siarczkowe 500g)

Kuracja borowinowa

Przygotowaliśmy ją z myślą o osobach, które:

– oczekują na pobyt w sanatorium;
– nie mogą skorzystać z kuracji sanatoryjnej;
– chcą kontynuować leczenie sanatoryjne we własnym domu.

Krok 1 – podstawa kuracji

MAŚĆ BOROWINOWA 60G

lub

REUMOGEL ŻEL BOROWINOWY 135G 

(uwaga – maść ma działanie rozgrzewające, żel nie. Wybierz produkt, który bardziej odpowiada Twoim preferencjom.)

Jak stosować – 2x dziennie przez okres 2/3 tygodni. 

Krok 2 – wzmocnienie kuracji

  1. Kąpiele borowinowe na bazie produktu: borowina SPA 500g 
    Jak stosować – kąpiel borowinowa 3x w tygodniu przez 2/3 tygodnie. 

Zalecamy wykonane ok. 8-10 zabiegów (potrzebne do tego będą min. 2 opakowania produktu borowina SPA).

  1. Okłady borowinowe na bazie produktu: borowina plus 1000g

Jak stosować – 3x w tygodniu przez 2/3 tygodnie. 

Zalecamy wykonanie ok. 8-10 zabiegów. Porcję borowiny plus potrzebną do zabiegu można używać do 5 razy. 

Kąpiele borowinowe i okłady borowinowe można stosować naprzemiennie.