JEDYNY W POLSCE PRODUCENT LEKÓW NA BAZIE SOLANKI SIARCZKOWEJ I WODNEGO WYCIĄGU BOROWINOWEGO

Łuszczyca a aktywność fizyczna

11 sierpnia 2023

biegnąca-dziewczyna-dziewczyna-z-łuszczycą-skóry-na-szyi

Osoby cierpiące na łuszczycę rezygnują z aktywności towarzyskich. Błędem w ich przypadku byłaby jednak rezygnacja ze sportu, który łagodzi objawy tej choroby autoimmunologicznej oraz wydłuża okresy reemisji. Przygotowaliśmy poradnik, w którym prezentujemy wszystko, co musisz wiedzieć o aktywności fizycznej i łuszczycy.

Czym jest łuszczyca?

Łuszczyca to rodzaj choroby autoimmunologicznej skóry, której objawem są łuszczące się i czerwone plamy. Najczęściej występują na rękach, kolanach, łokciach, stopach i szyi. Osoby cierpiące na łuszczycę narażone są na zwiększone ryzyko depresji, zapalenia stawów, cukrzycy i chorób serca.

Łuszczyca i uprawianie sportu – wady i zalety

Uprawianie sportu niesie za sobą wiele korzyści dla naszego zdrowia. Pomaga utrzymać odpowiednią wagę, zmniejsza ryzyko wystąpienia niektórych chorób takich jak cukrzyca typu 2 czy dolegliwości układu naczyniowo-krążeniowego. Z drugiej zaś strony pot, ciepło i stres, które występują podczas uprawiania sportu, mogą nasilać objawy łuszczycy.

Zalecenie dotyczące ćwiczeń dla osób chorujących na łuszczycę

National Psoriasis Foundation, czyli największa na świecie organizacja non-profit wspierająca osoby z łuszczycą i łuszczycowym zapaleniem stawów zaleca swoim podopiecznym wykonywanie co najmniej pół godziny umiarkowanej aktywności fizycznej oraz trening siłowy 5 razy w tygodniu. Sport może nie tylko zmniejszać częstotliwość występowania łuszczycy, ale także poprawiać zdrowie psychiczne.

Aktywność fizyczna i łuszczyca – wskazówki

  • Unikaj czynności, które powodują zaostrzenie objawów choroby. Polecamy treningi o umiarkowanej intensywności takie jak spacer, pływanie czy jazda na rowerze.
  • Zbyt ciasna odzież może podrażniać skórę. Wybierz luźne i oddychające ubrania z tkanin odprowadzających wilgoć.
  • Zrezygnuj z aktywności powodujących nadmierne pocenie się.
  • Zbyt intensywny trening może wywołać stres w organizmie oraz powodować nasilenie objawów.
  • Nie zapominaj o rozgrzewce, która jest niezbędna, by przygotować mięśnie i uniknąć kontuzji.
  • Po treningu ciało potrzebuje uspokojenia, może to być rozciąganie lub spacer i kąpiel.
  • Pamiętaj o regularnym nawadnianiu organizmu, aby uzupełnić utratę wilgoci w skórze.
  • Możesz ćwiczyć także w domu lub ogrodzie, jeśli nie czujesz się komfortowo w parku czy na siłowni.
  • Unikaj sportów, w których możesz doznać skaleczeń, otarć lub zadrapań, a także aktywności fizycznej obciążającej stawy.
  • Przed rozpoczęciem aktywności fizycznej osoby chorujące na łuszczyce powinny skonsultować się z lekarzem.
  • Dostosuj dietę do wysiłku oraz potrzeb swojej skóry.

Łuszczyca i sport – wyzwania

Łuszczyca to choroba, która u każdego może się objawiać nieco inaczej. Aktywności, które dla jednych osób będą wprost idealne, u innych mogą nasilać objawy choroby. Na przykład warto zrezygnować z ćwiczeń aerobowych, które zwiększają pocenie się ciała. Na pierwszy rzut oka pływanie może się wydawać dobrym rozwiązaniem, jednak chlor może nasilać objawy łuszczycy. Przy podejmowaniu decyzji o aktywności fizycznej trzeba wziąć pod uwagę indywidualne wyzwalacze.

Łuszczyca i łuszczycowe zapalenie stawów to bardzo wymagające dolegliwości, które wpływają na codzienny styl życia. Warto pamiętać, że aktywność fizyczna jest tylko jednym z elementów wpływających na zdrowie i samopoczucie. W tym celu dobrze jest ograniczyć niezdrowe nawyki, stosować zbilansowaną dietę, dbać o jakość snu oraz pamiętać o właściwej pielęgnacji.

Jak stosować?

Kuracje siarczkową i borowinową z wykorzystaniem leków i kosmetyków uzdrowiskowych. Sulphur Zdrój zalecamy przede wszystkim dla osób borykających się z chorobą reumatyczną, osteoporozą, zwyrodnieniami stawów i kręgosłupa, zespołami bólowymi kręgosłupa czy po urazach narządu ruchu. 

Kuracja siarczkowa

Przygotowaliśmy ją z myślą o osobach, które:
– oczekują na pobyt w sanatorium;
– nie mogą skorzystać z kuracji sanatoryjnej;
– chcą kontynuować leczenie sanatoryjne we własnym domu.

KROK 1 – podstawa kuracji

LEK OTC – BALS SULPHUR ŻEL SIARCZKOWY 300G 
Jak stosować – 2x dziennie przez 2/3 tygodnie. 

Krok 2 – wzmocnienie kuracji

Kąpiel siarczkowa 1000g 

lub

BUSKIE SPA SIARCZKOWE 500 G 
Jak stosować- kąpiel siarczkowa 3x w tygodniu przez 2/3 tygodnie. 

Zalecamy wykonanie ok. 10 zabiegów (potrzebne do tego będą min. 2 opakowania produktu Kąpiel siarczkowa 1000g lub buskie SPA siarczkowe 500g)

Kuracja borowinowa

Przygotowaliśmy ją z myślą o osobach, które:

– oczekują na pobyt w sanatorium;
– nie mogą skorzystać z kuracji sanatoryjnej;
– chcą kontynuować leczenie sanatoryjne we własnym domu.

Krok 1 – podstawa kuracji

MAŚĆ BOROWINOWA 60G

lub

REUMOGEL ŻEL BOROWINOWY 135G 

(uwaga – maść ma działanie rozgrzewające, żel nie. Wybierz produkt, który bardziej odpowiada Twoim preferencjom.)

Jak stosować – 2x dziennie przez okres 2/3 tygodni. 

Krok 2 – wzmocnienie kuracji

  1. Kąpiele borowinowe na bazie produktu: borowina SPA 500g 
    Jak stosować – kąpiel borowinowa 3x w tygodniu przez 2/3 tygodnie. 

Zalecamy wykonane ok. 8-10 zabiegów (potrzebne do tego będą min. 2 opakowania produktu borowina SPA).

  1. Okłady borowinowe na bazie produktu: borowina plus 1000g

Jak stosować – 3x w tygodniu przez 2/3 tygodnie. 

Zalecamy wykonanie ok. 8-10 zabiegów. Porcję borowiny plus potrzebną do zabiegu można używać do 5 razy. 

Kąpiele borowinowe i okłady borowinowe można stosować naprzemiennie.