JEDYNY W POLSCE PRODUCENT LEKÓW NA BAZIE SOLANKI SIARCZKOWEJ I WODNEGO WYCIĄGU BOROWINOWEGO

NOWOROCZNE PORADY DLA SENIORÓW

23 stycznia 2023

Jak dobrze zaplanowaĆ rok 2023?

Każdy rok wypełniony jest mnóstwem wydarzeń – zarówno tych dobrych, jak i tych gorszych oraz trudniejszych. Warto nauczyć się wdzięczności oraz tego, że każda trudność ma nas czegoś nauczyć. Dbaj o siebie – swoje zdrowie, nastrój i samopoczucie w nowym roku. A my podpowiadamy jak to zrobić.

Jak zadbać o siebie na emeryturze?

Dieta dla seniora

Jedz produkty pełnoziarniste, nabiał, ryby, zdrowe tłuszcze. Sięgaj po owoce i warzywa w różnych kolorach. Nie zapomnij w codziennym menu o pełnoziarnistym makaronie, brązowym ryżu i pełnoziarnistym chlebie – produktach bogatych w błonnik. Wybieraj orzechy i rośliny strączkowe. Do tego chude mięsa takie jak indyk czy kurczak. Nie zapominaj o zdrowych dla serca rybach – tuńczyku, łososiu czy krewetkach – spożywaj je dwa razy w tygodniu. Pokarmy bogate w wapń i witaminę D są niezbędne dla Twoich kości, a mleko, jogurty i sery to świetny sposób, by dostarczyć je organizmowi. Dania wzbogacaj ziołami i przyprawami, używaj zdrowych tłuszczów takich jak olej rzepakowy i oliwa z oliwek.

Aktywność fizyczna dla seniora

Sport może być zdrowy i bezpieczny dla osób starszych. Nawet w przypadku chorób serca, artretyzmu i cukrzycy, a także innych dolegliwości zdrowotnych, warto go uprawiać. Spacery, tai-chi, medytacja, wodny aerobik to jedynie kilka aktywności, które pomogą w budowie mięśni i kości, kontrolowaniu masy ciała, poprawie równowagi, postawy i nastroju.

Regularne badania dla seniora

Nadal niewiele się o tym mówi, jednak warto zaplanować z wyprzedzeniem wizyty u specjalistów w nowym roku. Wszystko po to, by wykonać i omówić z nim badania kontrolne oraz na bieżąco monitorować stan swojego zdrowia.

Ograniczenie używek

Alkohol, papierosy i inne używki mogą powodować choroby serca, utrudniać oddychanie, zwiększać ryzyko wystąpienia problemów zdrowotnych czy powodować problemy ze snem.

Chroń się przed upadkami

Upadki w życiu seniora są główną przyczyną urazów. Właśnie dlatego tak ważna jest aktywność oraz zwiększenie siły, równowagi i elastyczności ciała, aby im zapobiegać. Warto usunąć z domu wszelkie przedmioty, o które łatwo jest się potknąć, takie jak dywany oraz zadbać o dobrą widoczność wieczorem.

Trening umysłu

Powinniśmy często trenować umysł poprzez różne aktywności. Dołącz do Klubu Seniora, Uniwersytetu Trzeciego Wieku, uczęszczaj na kursy i szkolenia, zapisz się do grupy dyskusyjnej w bibliotece. Spędzaj czas z przyjaciółmi, graj w szachy lub karty. Pobudzaj mózg do nowych aktywności, rozwiązuj krzyżówki, wszystko po to, by utrzymać jasność myślenia.

Dbaj o komfort wypoczynku

Seniorzy potrzebują około 8 godzin nocnego wypoczynku. Dobrze jest zadbać o komfortowy sen, czyli wietrzyć pomieszczenie, zorganizować rutynę przed snem, która korzystnie wpłynie na nastrój, odpręży i ułatwi zasypianie. Dobrym pomysłem jest zaplanowanie kąpieli lub domowego Spa z wykorzystaniem kosmetyków uzdrowiskowych Sulphur.

Jeśli chcesz, aby 2023 rok był zdrowy i szczęśliwy dla ciebie nie zapomnij rozpatrzyć powyższych podpunktów. Okazuje się, że poprawa zdrowia i samopoczucia wpływają na jakość naszego życia. Nawet niewielkie zmiany przeradzają się w wyjątkowe rezultaty.

Jak stosować?

Kuracje siarczkową i borowinową z wykorzystaniem leków i kosmetyków uzdrowiskowych. Sulphur Zdrój zalecamy przede wszystkim dla osób borykających się z chorobą reumatyczną, osteoporozą, zwyrodnieniami stawów i kręgosłupa, zespołami bólowymi kręgosłupa czy po urazach narządu ruchu. 

Kuracja siarczkowa

Przygotowaliśmy ją z myślą o osobach, które:
– oczekują na pobyt w sanatorium;
– nie mogą skorzystać z kuracji sanatoryjnej;
– chcą kontynuować leczenie sanatoryjne we własnym domu.

KROK 1 – podstawa kuracji

LEK OTC – BALS SULPHUR ŻEL SIARCZKOWY 300G 
Jak stosować – 2x dziennie przez 2/3 tygodnie. 

Krok 2 – wzmocnienie kuracji

Kąpiel siarczkowa 1000g 

lub

BUSKIE SPA SIARCZKOWE 500 G 
Jak stosować- kąpiel siarczkowa 3x w tygodniu przez 2/3 tygodnie. 

Zalecamy wykonanie ok. 10 zabiegów (potrzebne do tego będą min. 2 opakowania produktu Kąpiel siarczkowa 1000g lub buskie SPA siarczkowe 500g)

Kuracja borowinowa

Przygotowaliśmy ją z myślą o osobach, które:

– oczekują na pobyt w sanatorium;
– nie mogą skorzystać z kuracji sanatoryjnej;
– chcą kontynuować leczenie sanatoryjne we własnym domu.

Krok 1 – podstawa kuracji

MAŚĆ BOROWINOWA 60G

lub

REUMOGEL ŻEL BOROWINOWY 135G 

(uwaga – maść ma działanie rozgrzewające, żel nie. Wybierz produkt, który bardziej odpowiada Twoim preferencjom.)

Jak stosować – 2x dziennie przez okres 2/3 tygodni. 

Krok 2 – wzmocnienie kuracji

  1. Kąpiele borowinowe na bazie produktu: borowina SPA 500g 
    Jak stosować – kąpiel borowinowa 3x w tygodniu przez 2/3 tygodnie. 

Zalecamy wykonane ok. 8-10 zabiegów (potrzebne do tego będą min. 2 opakowania produktu borowina SPA).

  1. Okłady borowinowe na bazie produktu: borowina plus 1000g

Jak stosować – 3x w tygodniu przez 2/3 tygodnie. 

Zalecamy wykonanie ok. 8-10 zabiegów. Porcję borowiny plus potrzebną do zabiegu można używać do 5 razy. 

Kąpiele borowinowe i okłady borowinowe można stosować naprzemiennie.